BabettesGæstebud. Billede.jpeg

Anne Myrup Munk. Forfatterfoto. Nyt

Pris: 1.445 kr.

Inklusive fuld forplejning

og entre til museet og særudstillinge

Om din underviser

Anne Green Munk (f. 1984) er ph.d. i litteraturhistorie fra Aarhus Universitet

Hun underviser i kreativ skrivning ved Aarhus Universitet, hvor hun er ansat som post.doc., men også som gæsteunderviser på en række af Danmarks højskoler, samt i efteråret 2022 på Creation Literaire i Paris og i 2022 og 2023 på Accra Universitet i Ghana.

Anne Green Munk er tidligere elev ved Gladiators 1-årige Forfatterskole og ved Fotografisk Skole og har modtaget to arbejdslegater fra Dansk Forfatterforening og Danske Skønlitterære Forfattere til sit arbejde med sine egne skønlitterære romaner og oversættelse af international skønlitteratur.

Hun er desuden dommer ved de danske gymnasiers årlige Skrivecup i på Aarhus Teater og en ofte anvendt litteraturekspert og formidler ved Folkeuniversitetet og i de danske medier.

Hun er foredragsholder og forfatter til en række artikler om litteratur og kunst og tidligere kulturskribent ved Dagbladet Information.

Glæd dig til en overdådig skrivedag!

Fortællingen Babettes Gæstebud danner udgangspunktet for denne skriveworkshop (sideløbende med Babette-udstillingen på museet) på Karen Blixen Museet.

Det kræver ingen forudsætninger at deltage i workshoppen - blot at du har mod på at få en oplevelse og komme i gang.

Din underviser, Anne Green Munk, ph.d. fra Aarhus Universitet, gennemgår Karen Blixens fortælling Babettes Gæstebud og fortæller om, hvordan du selv kommer i gang med at skrive - kort såvel som langt

Gennemgangen af Babettes Gæstebud og diskussionerne af fortællingen med holdet - samt udstillingen - bliver afsæt og inspiration til din egen skrivning.

Anne vil give konkrete skriveråd, hvorefter du går på opdagelse på museet, inspireres og skriver.

Senere på dagen giver Anne feedback på din tekst/tekster.

Husk skriveredskaber, herunder papir/notesbog/laptop. Vi sørger for at der godt med stik i det store Fuglerum på 1. sal, hvor workshoppen finder sted.

​Kurset er med fuld forplejning fra Café Madam Carlsen og selvfølgelig også indgang til museet.

Du kan med fordel genlæse bogen eller se filmen forud for kurset (men det er ikke et krav).

Max 16 deltagere

Underviser: Anne Green Munk